--

:: شرکت نسبی و ویژگی های آن
” شرکت نسبی، شرکتی است که برای امور تجاری در تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته .”
شرکت نسبی را باید نزدیک ترین شرکت تجاری به شرکت مدنی دانست زیرا با اندک مبالغه می توان گفت تنها وجه امتیاز این دو، فرض شخصیت حقوقی برای شرکت نسبی است. ویژگی های اصلی شرکت نسبی این ها است :
1- مسئولیت شرکا در برابر طلبکاران شرکت ، محدود به آورده آنان به شرکت نیست بلکه به نسبت سهم خویش در شرکت در برابر طلبکاران مسئول هستند. بنابراین چنانچه مثلاَ شرکتی نسبی با دو سهم مساوی یک میلیون ریالی تشکیل شده و در نتیجه معاملات شرکت دو میلیون ریال طلب ایجاد شود، علاوه بر اینکه طلبکار، تمام سرمایه شرکت را می ستاند حق دارد به هر یک از دو شریک نیز جهت مطالبه پانصد هزار ریال مراجعه نماید. در شرکت مدنی نیز دقیقاَ همین قاعده حاکم است جز آنکه مرحله رجوع به شرکت قبل از رجوع به شرکا با توجه به عدم وجود شخصیت حقوقی منتفی است.
بنابراین شرکت نسبی برای سرمایه گذار امنیت کافی ایجاد نمی کند بلکه به عکس برای معامله کنندگان با شرکت امنیت نسبی فراهم می کند.
2- ساز و کار اداره شرکت نسبی، ساده است بنابراین برای گرد آمدن تعداد زیادی شریک مناسب به نظر نمی رسد مگر اینکه شرکا ساز و کار مناسب را در چارچوب قرارداد شرکت و البته با رعایت قواعد آمره ایجاد نمایند.
3- برای ایجاد شرکت نسبی، حداقل سرمایه تعیین نشده است. این ویژگی نیز امکان گرد آمدن تعداد محدودی شریک با سرمایه اندک را فراهم می کند.
4- در تصمیم گیری شرکت نسبی، گرایش به رای اکثریت در مقایسه با دیگر انواع شرکت کمتر است. بنابراین قالب شرکت نسبی برای تعداد اندکی شریک که با یکدیگر آشنایی و تفاهم دارند، مناسب است.
5- نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت نسبی دشوار است . بنابراین اشخاصی که مایلند به هنگام نیاز، آورده خویش به شرکت را فوراَ از طریق انتقال سهم الشرکه به غیر، به وجه نقد تبدیل کنند منطقاَ رغبتی به سرمایه گذاری در شرکت نسبی ندارند.
تماس با ما :
تهران، خیابان جردن، خیابان دستگردی (ظفر) ، پلاک 277، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
https://sabticall.com
مشخصات آگهی
تهران، خیابان جردن، خیابان دستگردی (ظفر) ، پلاک 277، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
0219669
sharbati@sabticall.com
sabticall
تهران > تهران
ثبت : یکشنبه 7 آبان 1396 | انقضاء : دوشنبه 13 فروردين 1397
بازدید : 268
امروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403

Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0